donderdag 18 maart 2010

Stokjes

Kan je afvallen door naar bewegende mensen te kijken? Dan zijn de commercials voor de chocoladestokjes van het Japanse Pocky een gouden greep. Samen met de stokjes zelf vormen ze in dat geval een vicieuze cirkel. De commercials wekken de eetlust op, de chocoladestokjes stillen de honger en de commercials, dertig seconden vol dansende mensen, toveren de chocoladepondjes – ting! – weer weg. Alles wat je hoeft te doen, is volgevreten onderuitzakken en kijken. Het zou verklaren waarom veel Japanners zo slank zijn. Televisiekijkend Japan ziet de filmpjes namelijk graag. Volgens peilingen behoren de commercials van Pocky tot de populairste van Japan. En mochten de spotjes toch geen gunstig effect op het lichaamsgewicht hebben, dan laten ze de kijker in elk geval in achtbaanvaart langs typisch Japanse scènes razen. Van zakenmannen en politici via visboeren en computernerds naar schoolmeiden en taxichauffeurs – Ebibodi Pocky! (‘Iedereen aan de Pocky!’).

NU IN HET JAPANSE RECLAMEBLOK: EBIBODI POCKY!

4 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef:

Bedankt voor de interessante informatie

29 maart, 2010  
Blogger Vincent Durivou schreef:

Geen dank.

30 maart, 2010  
Anonymous Anoniem schreef:

Poky heet in Nederland Mikado, van Lu.
Verkrijgbaar bij Albert Heijn.

Over bewegen gesproken de Lotte Fits
wedstrijd was/is ook heel leuk!

http://lotte-fits.jp/

Okkie

30 maart, 2010  
Blogger Vincent Durivou schreef:

Een beetje lui snacken, dat is er in Japan niet bij.

31 maart, 2010  

Geef je reactie

<< Home