zaterdag 26 december 2009

Naasten

Geen mooiere dag dan tweede kerstdag voor het schoonmaken van de ojizosan. En al zouden er mooiere dagen zijn, veel keus hadden we niet. Het afstoffen en oppoetsen van het huisje van de Japanse kindergod hier in de straat is een kwestie van toerbeurt. Dus wreef ik vanmiddag met een doek over het dak van het ding, zette ik het hek eromheen in het sop en spoelde ik de kattenpis van de kiezels ervoor. En bij boenen bleef het niet. De ojizosan schoonmaken doe je met je buren en onder het schrobben praat je bij. Met zo’n heilig huisje voor de deur ontmoet je elkaar nog eens. We werkten en we kletsten en we lachten vanmiddag en ik dacht aan de naastenliefde van de koningin der Nederlanden. Mijn buren en ik deden negenduizend kilometer verderop best ons best.

2 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef:

Heb je het vet al klaar staan voor de oliebollen? ^_^
En als goed voornemen: meer schrijven op je blog. Eén keer per maand is wel heel mager....

Okkie

29 december, 2009  
Blogger Vincent Durivou schreef:

Ha Okkie. Een laat maar welgemeend gelukkig nieuwjaar. En op de koop toe al twee berichten in één week. Heb jij trouwens ook een blog?

16 januari, 2010  

Geef je reactie

<< Home