maandag 13 februari 2006

Hopeloos

Van een mooie reclamefilm kan ik best genieten. Wat dat betreft zit ik dus in het verkeerde land. Veel commercials in Japan zijn namelijk schreeuwerig, slecht gemaakt of volstrekt onbegrijpelijk. Toen er laatst voor de verandering een ingetogen, aardig gefilmd en redelijk te volgen filmpje leek te beginnen, ging ik er dan ook goed voor zitten. Het was van een verzekeringsmaatschappij. En het ging er kabbelend aan toe, met een vriendelijke adviseuse, blije mensen en een warme commentaarstem. De beelden waren zacht en de muziek was vriendelijk. Ja, je kan gerust stellen dat ik een goed gevoel kreeg van de film. Totdat de laatste seconde aanbrak. Ineens, zomaar vanuit het niks, zette de voice-over de stem van Donald Duck op en kwaakte hij de naam van de verzekeringsmaatschappij onze kamer in. In diezelfde seconde liet ik de hoop varen dat ik dit land ooit helemaal zal begrijpen.

2 NU OP TV: AFLAC

1 Reactie(s):

Anonymous Anoniem schreef:

Begrijpen, vergeet het maar:

http://www.youtube.com/watch?v=nygU9zKIL8g

23 mei, 2008  

Geef je reactie

<< Home